يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، در این قسمت از خبرهای کوتاه تلویزیون ، مروری داریم بر مهمترین رویدادهایی که در روزهای اخیر ، بیشترین بازتاب را در رسانه ها داشته است.

ده نمکی با آزادی مشروط به تلویزیون بر می گردد

سریال «آزادی مشروط» به کارگردانی مسعود ده نمکی دوشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) در کرج کلید خورد.

اخبار کوتاه تلویزیون / طفره رفتن معاون صدا از پاسخ صریح به یک سوال !

در این سریال طنز بازیگرانی همچون مهران رجبی، پرویز فلاحی‌پور، محمود مقامی، عباس محبی، سیدمهرداد ضیایی، رامین راستاد، علیرضا استادی، افیشن سنگ‌چاپ، بهنوش بختیاری، مریم کاویانی، علیرضا مسعودی، پوراندخت مهیمن، محمدرضا رهبری، شهاب عباسی، هلیا امامی و کاوه سماک‌باشی حضور دارند.

سریال ۳۰ قسمتی «آزادی مشروط» با محوریت طنز درباره فعالیت‌ گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی در مرکز سیمافیلم ساخته می‌شود.

نگارش فیلمنامه این سریال توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی بر اساس طرحی از مسعود ده‌نمکی انجام شده است.

آی فیلم میزبان « ستایش » شد

مجموعه «ستایش» در سه فصل، طی سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۸  از شبکه سه سیما پخش شد؛ مجموعه پر طرفداری که البته فصل سوم آن با انتقادات جدی‌ای نیز مواجه شد به خصوص نسبت به نحوه گریم بازیگر نقش ستایش یعنی نرگس محمدی که بسیاری نتوانستند بازی او را باورپذیر بدانند.  

حالا تلویزیون با پخش تیزرهای مجموعه ستایش از پخش این سریال از چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) ماه خبر داده است . 

اخبار کوتاه تلویزیون / طفره رفتن معاون صدا از پاسخ صریح به یک سوال !

سریال «ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی و با بازی داریوش ارجمند، نرگس محمدی و مهدی سلوکی در سه فصل ساخته شده است. مهدی پاکدل نیز در فصل اول ایفای نقش کرده است. آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده و سعید مطلبی نویسنده این سریال هستند.

فصل اول سریال داستان زندگی دختری از طبقه متوسط به نام ستایش «نرگس محمدی» و پسری ثروتمند به نام طاهر «مهدی پاکدل» را روایت می کند. فصل دوم و سوم چندین سال بعد و دوران میانسالی ستایش و درگیری او با پدر شوهرش را روایت می‌کند.

حدیث میرامینی در فصل دوم این سریال نقش نازگل، دختر ستایش را ایفا کرد اما در فصل سوم لاله مرزبان جایگزین او شد.

مراسم اختتامیه جشنواره «بهترین‌های صد سال ورزش ایران» برگزار می شود

مراسم اختتامیه جشنواره «بهترین‌های صد سال ورزش ایران» با حضور مدیران سازمان صداوسیما و عرصه ورزش و ورزشکاران کشور، چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

 با پایان یافتن مهلت نظرسنجی مردمی جهت انتخاب بهترین‌های صد سال ورزش ایران، اختتامیه جشنواره «یکصد» در روز چهارشنبه جهت معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور رییس سازمان صداوسیما، وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته المپیک، رییس کمیته پارالمپیک و بزرگان و پیشکسوتان عرصه ورزش برگزار می‌شود.

جشنواره بهترین‌های صد سال ورزش ایران، در قالب برنامه تلویزیونی «یکصد» در طول فروردین ماه ۱۴۰۱ در هفت عنوان «صحنه ماندگار»، «مدال ماندگار»، «گل قرن»، «تیم قرن»، «مربی قرن»، «یار مظلوم» و «رفتار جوانمردانه» به نظرسنجی مردمی گذاشته شد.

در پایان این نظرسنجی و در طول یک ماه، بیش از ۲/۵ میلیون رأی مردمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نامزدهای برگزیده در هر بخش در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی خواهند شد.

پخش زنده برنامه اختتامیه جشنواره «یکصد» چهارشنبه شب، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از طریق شبکه ورزش و شبکه سه سیما انجام می‌شود.

برگزاری این مراسم پیشتر (۱۰ اردیبهشت ماه) اعلام شده بود که لغو شد.

"سایه‌های رعنا" در شبکه ۲

مجموعه نمایشی "سایه‌های رعنا" با محوریت ترویج فرهنگ وقف، در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار گرفت.

"سایه‌های رعنا" در دو بخش داستانی و مستند با بازی بازیگرانی چون حسین سحر خیز ، رضا فیاضی، محمود پاک‌نیت، مهوش صبر کن، سالار کریم‌خانی، سلمان فرخنده، هادی قمیشی، ایران اسلانی و... آماده پخش از شبکه دو سیماست.
این مجموعه داستان یک زن خیر به نام رعناست که در گیر و دار اتفاقاتی همسر او صفا با بازی حسین سحرخیز و پسرش ایمان راهی سفری معنوی به نقاط مختلف ایران مثل کاشان، اصفهان  کهگیلویه، شیراز، تهران، کرج و  قزوین می‌شوند تا موقوفه‌ای که مربوط به رعنا است را پیدا کنند.

اخبار کوتاه تلویزیون / طفره رفتن معاون صدا از پاسخ صریح به یک سوال !
نمایش جاذبه‌های گردشگری نقاط مختلف ایران یکی از ویژگی‌های این اثر نمایشی و مستند است. لوکیشن اصلی این مجموعه استان گلستان و شهر گرگان است. 

پخش «دردسرهای شیرین» از شبکه تماشا

سریال تلویزیونی «دردسرهای شیرین» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه کنندگی سید علی اکبر محمودی مهریزی از  ۱۸ اردیبهشت روی آنتن شبکه تماشا رفته است.

«دردسرهای شیرین» روایتگر قصه زوج جوانی است که در زندگی با چالش‌هایی جدی روبرو می‌شوند. در کشاکش این چالش‌ها حوادث و اتفاقاتی دیگر برای آنان رخ می‌دهد که گاه زمین می‌خورند و گاه بر می‌خیزند، اما کسی نمی‌داند سرنوشت برای آنان چه رقم زده...

اخبار کوتاه تلویزیون / طفره رفتن معاون صدا از پاسخ صریح به یک سوال !

پوریا پورسرخ، مریم مومن، افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی، سمیرا حسینی، رضا توکلی، رسول توکلی، شهین تسلیمی و مرتضی کاظمی در این سریال بازی کرده‌اند.

سریال «دردسرهای شیرین» هر شب ساعت ۲۰ از شبکه تماشا پخش خواهد شد و تکرار سریال را هم می‌توانید در ساعت‌های ۲، ۸ و ۱۴ روز بعد ببینید.

طفره رفتن معاون صدا از پاسخ صریح به یک سوال 

اخیرا انتشار یک فایل صوتی منتسب به مدیر رادیو فرهنگ در فضای مجازی که در آن از برنامه‌سازان خواسته است به گرانی و مشکلات این چنینی کمتر پرداخته شود،به شدت بحث برانگیز شده است ؛ موضوعی که با انتقاد گسترده کاربران فضای مجازی و اهالی رسانه مواجه شده است. در همین رابطه خبرنگار مهر از معاون صدا در این مورد سوالی پرسید که با « بخشی زاده » با طفره رفتن از پاسخ صریح به این فایل صوتی سعی کرد تا صورت مساله را پاک کند. 

او عنوان کرد: ما در عمل نشان داده‌ایم که رسانه مردم هستیم. ایجاد شهروند خبرنگار و ایران یار که در قالب آن مردم مشکلات را خودشان مطرح می‌کنند و در رادیو پخش می‌شود از همین نمونه‌هاست.

اخبار کوتاه تلویزیون / طفره رفتن معاون صدا از پاسخ صریح به یک سوال !

بخشی‌زاده درباره اینکه آیا اساساً در جریان چنین دستورالعملی بوده است یا خیر، بیان کرد: من با دوز سخن موافق نیستم اما اینکه در موضوعات ترتیب و اولویت‌بندی داشته باشیم موافقم. به هر حال ایده من این است که مردم باید در رسانه حضور داشته باشند، ایده آقای جبلی رئیس رسانه ملی هم این است که مردم صاحبان رسانه هستند. وقتی صدای اعتراض مردم اصفهان در رسانه پوشش داده می‌شود یعنی چه؟ یعنی این رسانه به مردم تعلق دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳